søndag 15. mars 2009

PROSJEKT PRATESJUK






Nå har jeg bestemt meg for å forandre Oslo! 
Dvss (les: Det Vil Selvfølgelig Si) Gud skal forandre Oslo! Bare at jeg får lov å være med.

Går du ut på gata i Oslo idag blir du møtt av "spøkelser"! Ingen (les: nesten ingen) ser deg. Så og si alle er opptatt med sitt. Om de ikke er opptatt med sitt, er de bare opptatt av å late som om de er opptatt med sitt for å unngå kontakt.
Hvis du er Oslo-borger, skjønner du hva jeg snakker om. Og enten irriterer det deg også, eller så har du egentlig aldri tenkt på det.

Her om dagen gikk det opp for meg at jeg har søren meg blitt en del av denne freakin' kulturen. JEG er en av de som kikker ned når jeg går forbi deg. JEG er en av de som prøver å ikke se på deg på T-banen. JEG er en av de jeg selv er så irritert på.. Og etter en spontanvisitt av Marte Lie og Elisabet H. ble jeg svært inspirert :)

I'm starting with the man in the mirror! I'm asking him to change his ways..
- Visesanger Mike Jackson




Så her kommer poenget mitt: Et lite prosjekt:

Hver dag, i en hel måned, skal jeg ha hatt en samtale med minst én fremmed på gata. 

Hver dag vil jeg blogge om en ny hyggelig oslo-borger. Så skal dere alle se at byen er full av bra mennesker!

Jeg tror dette er med på å forandre Oslo. For når du først begynner å snakke med mennesker, blir du hekta. Det er den deiligste følelsen! Å kjenne menneskene i sin egen by! Målet er nemlig at dette smitter over på dere andre, og dere smitter enda flere. Det KAN funke! Men det krever også DIN innsats! Jeg kan ikke forandre Oslo alene!!

Uansett.. Du er mer enn hjertelig velkommen til å bli med!

NB: "UNNSKYLD MEG", "TAKK SKAL DU HA" OG BARE "HEI" TELLER IKKE!!

Gå ut, og gjøre alle folkeslag... pratesjuke :)



1 kommentar:

elisabet sa...

cool! her ein dag gikk det opp for meg..?!kor fekk du denne inspirasjonen fra!?;) du e best i test! klem