onsdag 18. mars 2009

Dag 3


På vei til skolen! På eventyrveien til glitreskolen! Nadda.. Kall det hva du vil, jeg traff likevel på en gammel dame. Hun hadde klatret over ei lita snøfonn for å kunne sitte på benken bak og nyte sola. Hun reiste seg akkurat for å gå da jeg passerte henne. Derfor stanset jeg litt opp.

- Du koser deg i sola? Sier jeg
"Ja, jeg har litt problemer med å.." Jeg forstod at snøfonna bekymret henne.
- Åja, skal jeg hjelpe deg?
"Ja.. Jeg har litt problemer med hofta, skjønner du."
- Jamen da syns jeg det var sprekt av deg å klatre opp i snøfonna på den måten!
Hun lo litt på gammel dame vis
"Ja, du skjønner.. Jeg driver å venter på å få kommet inn på denne poliklinikken her nede."
- Akkurat, ja.
"Ja.."
- Jaja, du får ha lykke til med det, da.
"Ja, takk for hjelpa!"
- Bare hyggelig! Nyt sola!
"ehm.. ha det."

Ingen kommentarer: