tirsdag 31. mars 2009

Dag 16

Samtidig et steinkast unna, i en bakgård:

"Hei..." sier Tove dyrevennlig
"Så fin du.."
Grrrrrbjeff bjeff! BJEFF BJEFF!

Bulldogen løper rundt i et assymmetrisk mønster.
I et øyeblikk der, vet jeg ikke om jeg skal bli ørlitte granne redd, eller ikke. Jeg går for det siste.

- Hei, du.. sier jeg like dyrevennlig som Tove
gneldrrrrrrrbjeff bjeff BJEFF! bjeffer den mens den løper mot meg

Den rekker meg til midt på leggen. Jeg bøyer meg ned. For å hilse på! Ikke bli bitt.
Bulldogen går for det siste.

-Neimen, driver du med sånn biting du, da? Spør jeg hunden (for å sjekke hva eieren mener om dette)

Damen som eier hunden, ser litt forfjamset ut, men svarer ingenting til det. Jeg vet ikke om jeg hadde satt henne til å dressere et hamster en gang. Ja, så forfjamset ser hun ut.

"Han kom seg løs, og rømte ut døra" sier hun mens hunden løper i åttetall rundt henne
- Å.. sier jeg. Jeg klarer ikke å si så mye mer. Jeg er litt forfjamset selv.
"Ja.." svarer damen litt fraværende
Jeg og Tove ser på hverandre og griper begge etter døra
- Du får ha lykke til, da, sier jeg omsider mens vi forsvinner opp trappene innenfor døra

Dårlig moral idag. Men ingen er perfekt. Jeg er Ingunn.

1 kommentar:

elisabet sa...

hehe- eg e gla for at du trosse alle farene og våge å komma på besøk te meg:D