lørdag 28. mars 2009

Dag 13

Dagen startet med brødbaking med Deatster. På vei fra Cathrine, får jeg en samtale med en hund og dens eier. Hunden, som het Nira eller Dira eller noe, var omplassert til denne damen som bodde både i Oslo og i Trondheim. Vi snakket om hunderaser og hundefølelser og hundkrig og hundepolitikk og sånn. Det var god gammaldags koselig! Like før jeg tok opp kvikklunsjen, liksom.

Men det litt morsommere som skjedde idag, overhørte jeg bare. Det var en som ble tatt på bussen uten gyldig billett. Han virket utrolig fornøyd med det og alt ellers

"Jeg trodde jeg skulle klare å kamuflere meg, jeg" sier mannen eplekjekt
"Dere kontrollører har blitt så unge! Før var det bare sånne gamle, sure folk.."
Idet dama har skrevet boten og skal til å gå, fortsetter han:
"Takk for lappen, da."
...
"Jeg glemte å få nummeret ditt!" roper han etter henne
- Dessverre, sier kontrolldama
Mannen banner

Idet jeg går av bussen samtidig som denne dama, snur jeg meg bak i forbifarten

- Koselig jobb, da! sier jeg og smiler bredt
Hun skvetter til og lyser opp
"Jah.." Så ler hun

Akkurat som jeg trodde. Hun holdt maska på bussen, men ble egentlig dritsjarmert.

Ingen kommentarer: