tirsdag 24. mars 2009

Dag 9


Torkel fra klassen liker ikke å være på (T)MF. Det er stedet jeg liker å lese for tida. Vi dro derfra etter lunsj en tur til Monolitten. Ja, det er monolitten de sitter på på bildet. Men legg heller merke til de  deilige brune skoene. Nesten som ullsokker med såle. Litt for at skoene var søte, men mest for å prøve å starte en samtale, snur jeg meg mot damen.

- Du.. Så søte sko du har. Hvor har du kjøpt dem?
"Å, meg?" sier hun litt forfjamset
"De har jeg kjøpt i New York, men du får dem i Oslo også tror jeg,.. Jeg bor ikke her, så.."
- De så så deilige ut!
Hun dingler litt med føttene mens vi begge ser på
- Bor du i New York?
"Nei.. Jeg bor i Madrid"

Hun bor i Madrid, hun. Det er 25 grader der nå og hun er solbrent fra i fårrigårs!
Jeg bor på Grünerløkka og er litt tørr på hendene etter å ha syklet i kulda uten hansker.
Same thing.

- Kan jeg ta bilde av dere? spør jeg etter å ha tenkt litt på hvor rart det egentlig ville høres ut.
Jeg forteller henne om bloggen og bakgrunnen til prosjektet.
"Ja, så gøy. Ja, jeg syntes det var så hyggelig at dere snakka med oss, liksom. Jeg kommer jo rett fra Spania og er vant med at alle snakker med hverandre!"
- Å, tenk å kunne ha det sånn her i Oslo også!

Ingen kommentarer: