torsdag 19. mars 2009

Dag 4

Jeg, Marte og Elisabet skulle ta trikken fra sentrum til Løkka. plutselig var det en liten mann ved min venstre side.

"Can you tell me how to get to... Aeker Brigge?" Spør han og peker på en lapp.
- Well you can follow us, and take the tram from the same station.
"Ok"
Og med det, startet vi på en eventyrlig reise fra Jernbanetorget til Kirkeristen

- So where are you from? Spør jeg høflig
"Take a wild guess!"
- I can see you're not from Asia.. Are you from Europe, Middle-East?
"Yes, Libanon. But I live in Australia"
Jeg klarer ikke helt å sette meg inn i en person som reiser fra OZ  til OZ-LO

"What are you doing this evening" spør han etter vi har gått langt og lengre enn langt.
Dette trodde jeg var et 'igle seg innpå' spørsmål, men det skulle vise seg å være feil
- We're gonna watch a disney movie, sier jeg
"Which one?"
- Don't know yet
...
"Have you seen Ratatouille? That's my favourite" sier han med et glis
For dette måtte jeg gi han fem. En litt klomsete high five, men like mye en high five!
"Well, have a nice evening, and thank you som much for your help"
- My pleasure.

Så tok han 12trikken til Aker Brygge og vi ble stående igjen og klappe en rottweilerhvalp.
Det er sånn alle samtaler burde slutte, mener nå jeg.

Ingen kommentarer: