torsdag 9. april 2009

Dag 19, 20, 21, 22, 23, 24 og 25



Jeg har nok snakket med sju fremmede i løpet av disse dagene, men ikke på samme dag. Det som gleder meg nå, som sola stadig vil leke med oss, er at det er (relativt) mange andre mennesker på gata som snakker sammen også. Altså folk som ikke kjenner hverandre. Jeg merker også selv at det er mye lettere å snakke med folk når det er sol. Da har man litt mer energi enn vanlig.

Jeg tror det jeg liker like godt som en liten fremmedmanns-samtale, er smil, nikk og høflige gester i trafikken. Om du så kjører, sykler eller er en fot-trafikant. Ja, vi er trafikanter selv til beins. Tenk over det. Du går gjerne bak noen og må bremse hvis de bremser. Hvis du vil gå forbi dem, må du bytte til andre gir og frese forbi. Enda bedre hadde det vært om vi måtte vise tegn om vi skulle svinge til høyre eller venstre. Ta hele armen ut til sida og blinke med hånda. Se på de to bildene over. Flytt blikket fort fra den ene til den andre og tilbake. Sånn ville det sett ut.

2 kommentarer:

Ida :) sa...

Jeg vil bare legge til at jeg også var på vaffel-festen... Det betyr at du har vært med meg to ganger siden sist, og det er mest! Og jeg er best? ;)

Ferngully sa...

hehe.. sorry. ja, du er best. jeg ville bare ikke gjøre noen sjalu. Men fytti hekki, asså (som de sier på Karmøy) jeg skal endre på det ;)