onsdag 1. april 2009

Dag 17

Idet jeg er på vei til butikken for å kjøpe speltmel, kommer jeg på at jeg ikke har hatt en samtale med en fremmed idag. Samtidig kommer jeg på at det er 1. April. Jeg går bort til en mann som står rett ved siden av Schous plass skiltet på trikkestoppet.

- Unnskyld.. Sier jeg
han ser opp
- Vet du hvor Schous plass ligger?
Han ser litt forvirret ut
"Ja.. altså.. den.. altså.. plassen er her.. Den er her.. liksom"
- Å, så selve plassen er her, liksom? Gjentar jeg
"Ja, selve plassen er her.. liksom.. den er her"
- Tusen takk skal du ha, sier jeg, smiler og går.

Enkelte venner mener at det ikke teller som en samtale. Men det gjør det. For jeg gjorde dette med flere folk, og jeg fikk mange hyggelige samtaler og flere smil! Og jeg ble både glad og lattermild selv.

En skjult aprilsnarr!

Hahahaha!

Ingen kommentarer: